http://zpamietnikamlodejkucharki.blogspot.com/ http://zpamietnikamlodejkucharki.blogspot.com/p/blog-page.htmlhttp://zpamietnikamlodejkucharki.blogspot.com/p/stuff-o-ktorym-marze.htmlhttp://zpamietnikamlodejkucharki.blogspot.com/p/faq.htmlhttp://zpamietnikamlodejkucharki.blogspot.com/p/blog-page_22.html

sobota, 13 października 2012

CHLEBEK BANANOWY


Próbowaliście kiedyś bananowego chleba? Jeśli nie, to macie cały weekend, żeby go upiec i rozkoszować się jego smakiem. Nie sądziłam, że tak proste ciasto, może być tak cudowne w smaku. Aromatu dodaje mu również skórka pomarańczowa i sok z cytryny, ale możecie dowolnie eksperymentować. Do ciasta można dodać posiekane orzechy włoskie lub kawałeczki czekolady, lub jedno i drugie. Równie dobrze można nic nie dodawać, a i tak będziecie zachwyceni. Jest tylko jedna zasada, uważajcie, żeby składniki miały temperaturę pokojową, bo inaczej ciasto się Wam zważy i zrobi się zakalec.
 Przepis pochodzi z mojej ulubionej książki kucharskiej "Przepisy Tatiany", która jest niezastąpiona na wszelakie okazje. A czy Wy słyszeliście o trylogii "Jeździec miedziany"?

Składniki:
  • 110 g masła o temp. pokojowej
  • 200 g cukru o temp. pokojowej ;)
  • 2 jajka o temp. pokojowej
  • 4 łyżeczki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
  • 1 łyżeczka otartej skórki z pomarańczy
  • 75 ml wody o temp. pokojowej
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 4 bardzo dojrzałe rozgniecione banany
  • 220 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
Wykonanie:

Polecam upiec Wam to ciasto w zwykłej blaszce, bo w keksówce łatwo o zakalec.
Utrzeć masło z cukrem na puszystą masę, dodawać po jednym jajku i dalej ubijać, następnie sok z cytryny,  skórkę z pomarańczy, wodę, wanilię a na koniec banany. Utrzeć na gładką masę. W przypadku gdyby masa zaczęła się jednak ważyć, wtedy włóżcie miskę z ciastem do naczynia wypełnionego gorącą wodą i dalej ubijajcie na wolnych obrotach.
W osobnej misce należy połączyć przesianą mąkę z proszkiem i solą i dodawać partiami do ciasta dalej ucierając na wolnych obrotach. Na koniec można dodać dodatki (np. 50 g posiekanej czekolady, 75 g orzechów włoskich posiekanych). Wyłożyć do formy wysmarowanej masłem. Można także upiec w formie babeczek. Piec 45 minut lub gdy wykałaczka wbita w ciasto będzie sucha w temp. 150 st. C (termoobieg) lub 180 st. C (bez termoobiegu). Przestudzić i podawać. (Ja nie wytrzymałam do przestudzenia;))

Smacznego!!





4 komentarze:

  1. Oj, ten chlebek wygląda cudnie. :) Bananowy zawsze pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam ale nigdy nie robiłam. Twój wygląda ślicznie. Wyrózniał sie pomiędzy innymi przepisami i dlatego jestem u Ciebie. A tu spokojnie, milutko... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję i cieszę się niezmiernie. Pozdrawiam również :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś robiłam ale z innego przepisu. miał specyficzny ale dobry smak :) ale nie wiedziałam że można go robić z czekoladą :o

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...